Motocykl oferowany przez fabrykę McEvoy Motor Cycles Ltd pojawił się w dirt-trackowej ofercie maszyn zaledwie na cztery lata.
Fabrykę założył Michael McEvoy w Derby z początkiem roku 1926.
Fabryka
współpracowała z Henry Birkine'em zapalonym amatorem dirt-tracka i
szefem fabryki Celci Archibald (Archie). To właśnie Birkin w swojej firmie
zaprojektował i zaproponował produkcję motocykla o nazwie Horizontal JAP
McEvoy.
Birkin pomimo szerokiej oferty motocykli postanowił startować na
motocyklu własnej konstrukcji w którym po praz pierwszy zastosowano poziomo
ułożony silnik JAP-a (z końcem dwudziestego wieku
Jawa i
GM powróciły do tego rozwiązania). W
wyniku takiego ułożenia silnika maszyna posiadała bardzo nisko zawieszony
środek ciężkości co znacznie ułatwiało jego prowadzenie na łukach.
Na rynku pojawił się też drugi model McEvoy'a o nazwie Hartton McEvoy w którym dla odmiany zastosowano silnik Rudge.
Dalsze prace nad dirt-trackowymi rumakami zostały zaniechane wraz z wycofaniem się z finansowania fabryki przez Birkina, który w roku po koniec 1927 roku uległ groźnemu wypadkowi i wycofał się z wyścigów. McEvoy produkowała po odejściu strategicznego inwestora jeszcze przez dwa lata produkowała dirt-trackowy motocykl, zaprzestając jednocześnie produkcji innych maszyn
Zdjęcie i opis pochodzi z książki
Dirt - Track
żużel lat przedwojennych