motocykl james v-twin

James to jeden z pierwszych motocykli z silnikiem w układzie bliźniaczym jaki pojawił się na angielskich torach żużlowych. Motocykl tak jak szybko pojawił się na dirt-trackowych arenach tak szybko z nich zniknął.

Produkcja motocykla odbywała się w firmie Harrego Jamesa w Birmingham, a pierwsze konstrukcje powstały z belgijskim silnikiem Minerva, ale fabryka bardzo szybko opracowała własną dwusuwową konstrukcję. Z czasem aby sprostać oczekiwaniom rynkowym zaczęto produkować również silniki czterosuwowe.
Zamontowany w motocyklu silnik była to górnozaworowa, widlasta konstrukcja, w której zastosowano wspólny wał korbowy, a pojemność cylindrów wynosiła 497 ccm przy stopniu sprężania 9:1. Smarowanie silnika zapewniała mechaniczna pompa.  (na zdjęciu z prawej prototyp v-twin z 1930 roku)

Motocykle te nie zawojowały Anglii, ale stworzyły podwaliny pod inne konstrukcję, a mianowicie Scotta czy Douglasa, w których zastosowano dwa cylindry.

W 1951 roku fabryka została przejęta przez koncern AMC, by w 1964 roku zniknąć zupełnie z rynku.

 

Zdjęcie i opis pochodzi z książki
Dirt - Track żużel lat przedwojennych

<strona główna=

zawodnicy   trenerzy   działacze    mechanicy    o nich pamiętajmy
anioły w turniejach krajowych◄    ►toruńskie turnieje◄    ►anioły w turniejach światowych
klub    statystyki sprzęt