Silnik produkowany w fabryce Calthrope Motocycle Co. założonej przez
George Hands'a.
Pierwsze motocykle marki Calthrope pojawiły się jeszcze przed pierwszą wojną w
roku 1911. Początkowo swoje konstrukcje producent budował w oparciu o jednostki
napędowe Villers, JAP, Peco, Blackbourne i
Precision.
Pierwsze egzemplarze z autorskimi silnikami The Calthrope Speedway Special o
pojemności 350 ccm i 500 ccm zostały wyprodukowane w 1925 roku.
Silnik The Calthrope Speedway Special, posiadał zaprojektowany
specjalnie do wyścigów żużlowych silnik o pojemności 350 ccm, który gwarantował
moc ponad 20 KM przy 6500 obr/min. Silnik ten posiadał dwa zawory umieszczone w
głowicy, sterowane popychaczami z wałka rozrządu znajdującego się w kadłubie
silnika. Za smarowanie silnika odpowiedzialna była mechaniczna pompa olejowa, a
paliwo dostarczał gaźnik Amac.
Ramę motocykla zaprojektowano tak by uzyskać jak najlepsze parametry trakcyjne.
Całość motocykla i silnika uzupełniały niklowane elementy, które
podnosiły znacząco walory estetyczne i wyróżniały maszynę spośród wielu innych
żużlówek na angielskim rynku
zdjęcie i opis pochodzi z książki
Dirt - Track
żużel lat przedwojennych