Maszyna, która miała krótki epizod w sporcie żużlowym.
Wyprodukowany w jednej z wielu wówczas fabryk Coventry - ACME w angielskim
Coventry.
Fabrykę założyli bracia William i Harold Williamson w 1989 roku i rozpoczęli
produkcję samochodów. Po pięciu latach działalności właściciele skierowali
swoją uwagę w kierunku motocykli. W 1904 roku z taśmy produkcyjnej zjechały
pierwsze egzemplarze jednośladów z silnikami o pojemności 456 ccm i 726 ccm.
Ważnym podkreślenia jest fakt, że bracia Williamson jako pierwsi
zastosowali w swoich motocyklach teleskopowe widelce.
W 1922 wytwórnia przyjęła nazwę REX-ACME. Mimo tego, że firma oferowała swoim odbiorcom w roku 1926 piętnaście różnych modeli motocykli (od pojemności 172 ccm do 746 ccm) nie mogła przebić się na motocyklowym rynku.
Pierwszy motocykl żużlowy (dirt-trackowy) REX_ACME zaproponowało w roku 1929. Były to dwa modele o pojemności silnika 350 ccm i 500 ccm, a silniki pochodziły od londyńskiego JAP-a
W roku 1933 firmę wykupił producent przyczep motocyklowych Fulford. Nowy właściciel szybko zaprzestał nieopłacalnej produkcji i skoncentrował się na swojej podstawowej działalności.
Zdjęcie i opis pochodzi z książki
Dirt - Track
żużel lat przedwojennych