Motocykl produkowany w fabryce Calthorpe Motocycle Co. założonej przez George Hands'a.
Pierwsze motocykle tej marki pojawiły się jeszcze przed pierwszą wojną w
roku 1911, a udostępniony model nazywał się TT. Swoje pierwsze konstrukcje
producent budował w oparciu o jednostki napędowe Villers,
JAP, Peco, Blackbourne i
Precision.
W roku 1925 z fabryki wyjechały pierwsze egzemplarze z autorskimi silnikami Calthrope o pojemności 350 ccm i
500 ccm. Modelem który zyskał największą
sławę był model Ivory, który pojawił się w roku 1928 i był
wytwarzany, aż do zamknięcia fabryki z powodów finansowych w 1935 roku.
Silnik the Calthorpe Speedway Special, posiadał zaprojektowany
specjalnie do wyścigów żużlowych silnik o pojemności 350 ccm, który
gwarantował moc ponad 20 KM przy 6500 obr/min. Silnik ten posiadał dwa
zawory umieszczone w głowicy, sterowane popychaczami z wałka rozrządu
znajdującego się w kadłubie silnika. Za smarowanie silnika odpowiedzialna
była mechaniczna pompa olejowa, a paliwo dostarczał gaźnik Amac.
Ramę motocykla zaprojektowano tak by uzyskać jak najlepsze parametry
trakcyjne. W ramie osadzono koła o średnicy 28'' podczas, gdy siedzisko
znajdowało się na wysokości 25'' od nawierzchni. A całość motocykla
uzupełniały niklowane elementy, które podnosiły znacząco walory
estetyczne i wyróżniały maszynę spośród wielu innych żużlówek na angielskim
rynku
Zdjęcie i opis pochodzi z książki
Dirt - Track
żużel lat przedwojennych