motocykl calthorpe

Motocykl produkowany w fabryce Calthorpe Motocycle Co. założonej przez George Hands'a.

Pierwsze motocykle tej marki pojawiły się jeszcze przed pierwszą wojną w roku 1911, a udostępniony model nazywał się TT. Swoje pierwsze konstrukcje producent budował w oparciu o jednostki napędowe Villers, JAP, Peco, Blackbourne i Precision.
W roku 1925 z fabryki wyjechały pierwsze egzemplarze z autorskimi silnikami Calthrope o pojemności 350 ccm i 500 ccm. Modelem który zyskał największą sławę był model Ivory, który pojawił się w roku 1928 i był wytwarzany, aż do zamknięcia fabryki z powodów finansowych w 1935 roku.

Silnik the Calthorpe Speedway Special, posiadał zaprojektowany specjalnie do wyścigów żużlowych silnik o pojemności 350 ccm, który gwarantował moc ponad 20 KM przy 6500 obr/min. Silnik ten posiadał dwa zawory umieszczone w głowicy, sterowane popychaczami z wałka rozrządu znajdującego się w kadłubie silnika. Za smarowanie silnika odpowiedzialna była mechaniczna pompa olejowa, a paliwo dostarczał gaźnik Amac.
Ramę motocykla zaprojektowano tak by uzyskać jak najlepsze parametry trakcyjne. W ramie osadzono koła o średnicy 28'' podczas, gdy siedzisko znajdowało się na wysokości 25'' od nawierzchni. A całość motocykla uzupełniały niklowane elementy, które podnosiły znacząco walory estetyczne i wyróżniały maszynę spośród wielu innych żużlówek na angielskim rynku

Zdjęcie i opis pochodzi z książki
Dirt - Track żużel lat przedwojennych

strona główna

toruńskie turnieje turnieje światowe turnieje krajowe
zawodnicy trenerzy mechanicy działacze
klub statystyki sprzęt