Coventry Victor to jedna z wielu fabryk w owym okresie na obrzeżach angielskiego Coventry. Brytyjska fabryka produkcję silników rozpoczęła w roku 1911. Jednak w pierwszym okresie nastawiona była na produkcję dwucylindrowych jednostek napędowych w układzie bokser. Silnik z tejże fabryki w czasie wojny używano między innymi do produkcji samolotów. Jednak sukces fabryce przyniosła produkcja trójkołowych samochodów turystycznych i sportowych.
Po zakończeniu działań wojennych firma zajęła się samodzielną produkcją
motocykli czego owocem był pierwszy motocykl do wyścigów dirt-trackowych o
nazwie Coventry Victor - Dirt Tracker, który wyjechał z fabryki w
roku 1928, a wyposażony był w silnik o charakterystycznym układzie poziomym,
który był jednostką dwucylindrową o pojemności 488 ccm. Smarowanie zapewniała
automatyczna pompa olejowa, a paliwo dostarczały dwa gaźniki Amal. Powietrze
do silnika zasysane było z filtra, który miał chronić silnik przed brudem i
kurzem.
Aby poprawnie zamocować silnik i skrzynię biegów, ramy motocykla były
wyposażone w specjalne wzmocnienia, które pełniły także funkcje ochronne
podczas upadków. Ponieważ silnik był montowany w ramie w pozycji leżącej
motocykle uzyskiwały nisko umiejscowiony środek ciężkości, co ułatwiało
prowadzenie maszyny.
Ponieważ silnikowy jednoślad Coventry Victor, miał wielu konkurentów
na angielskim rynku, zaniechano dalszych prób z dirt-trackiem, a do
historii przeszedł w zasadzie tylko specyficznie ułożony silnik.
W roku 1938 firma zakończyła swą działalność, by powrócić po
dziesięciu latach i zająć się produkcją silników do lekkich samochodów.
Zdjęcie i opis pochodzi z książki
Dirt - Track
żużel lat przedwojennych