PRODUCENCI
Jawa, GM, Pro-Design
Wyłącznik zapłonu jest bardzo ważny, jeśli chodzi o bezpieczeństwo. Zawodnik przed wyjazdem na tor zakłada sznurek na prawą rękę. W chwili upadku i utraty kontaktu z kierownicą sznurek z plastykową zawleczką na końcu wyrywa się z wyłącznika, powodując zwarcie w układzie zapłonowym i następuje momentalnie odcięcie prądu i zgaszenie silnika. Sprawny wyłącznik jest bardzo ważny i jest to wymóg regulaminowy. W Szwecji, Danii, Anglii czy SGP przed zawodami są sprawdzane wyłączniki we wszystkich motorach. W Szwecji i Anglii nawet mechanik odpalając motor musi mieć założony na ręce tzw. sznurek.
UŻYTKOWANIE - PARAMETRY
Pokrętła przepustnicy we wszystkich motocyklach muszą się zamykać
samoczynnie, jeśli nie są trzymane dłonią. Ponadto Wszystkie motocykle do wyścigów
torowych muszą być wyposażone w przerywacze zapłonu działające, gdy zawodnik
rozłączy się z motocyklem.
Przerywacz zapłonu musi odcinać obwód pierwotny i
musi być podłączony do obu przewodów - prądowego i pierwotnego. Korpus
przerywacza musi być zamocowany jak najbliżej środka kierownicy i sterowany za
pomocą nieelastycznego sznurka o odpowiedniej grubości i długości, zamocowany do
nadgarstka prawej ręki jeźdźca. Dopuszcza się stosowanie sznura spiralnego
(podobnego do spiralnego przewodu telefonicznego) o długości nie
przekraczającej 1 metra.
Kierownice i widełki nie mogą być używane jako części obwodu elektrycznego.
REGULACJA
Regulacji podlega tylko długość linki łączącej zawodnika z motocyklem.