|
PRODUCENCI Wytwarzaniem głowic zajmują się producenci silników Jawa i GM. UŻYTKOWANIE - PARAMETRY Do poprawnej pracy silnika niezbędne jest jego smarowanie, które w "żużlówkach" działa na zasadzie "oleju traconego". Pompa tłoczy olej do mechanizmu korbowego i do głowicy do ułożyskowania dźwigni zaworów. W związku ze smarowaniem na zasadzie oleju traconego w motocyklach żużlowych należy używać tzw. chwytacz oleju o pojemności 300 ccm, który opróżniany po każdym biegu. Odprowadzenie oleju musi odbywać się do chwytaczy oleju. Wydalanie oleju lub mieszanki oleju z powietrzem jest zakazane. Chwytacz oleju ma spełnić przede wszystkim funkcję ekologiczną. Silnik motocykla żużlowego jest bardzo wrażliwy na temperaturę. Za zimny silnik jest narażony na zbyt szybkie zużycie, a ponadto ma mniejszą moc. Dlatego przed każdym treningiem lub meczem należy silnik motocykla podgrzewać przez około 5-6 min i starać się nie dopuścić do zbytniego ochłodzenia przed biegiem. Przed uruchomieniem nowego bądź dawno nie używanego silnika należy wlać około 100 ccm oleju przez otwór w głowicy służący do regulacji luzu zaworowego. Olej ten, spływając w dół aż do rozrządu, smaruje części rozrządu do czasu aż zacznie pracować pompa olejowa. Do uruchamiania silnika używa się świecy o wartości cieplnej 225-240. Dopiero po odpowiednim nagrzaniu silnika wymienia się ją na świecę właściwą. REGULACJA |